Iittala Lempi universaalklaas sobib igale joogile

Iittala Lempi universaalklaasi disainis Matti Klenell.  Jalaga klaas on objektiivselt vaadates väga hea disainiga. Kui seda hinnata, saab öelda, et jah, see töötab. Disainer Klenell kirjeldab: “Sa näed seda klaasi igal pool, igas pubis. Oleme üritanud sellest sarja välja ehitada, Iittala väga hindab tooteperekondi, aga see pole õnnes­tunud, sest see klaas töötab just sellisena. See oli ka lähteülesanne: disainida klaas igaks sündmuseks ja seda saab tõepoolest igal pool kasutada. See müüb siiamaani hästi ja inimesed ostavad uusi, kui vanad katki lähevad. Ja seda on palju kopeeritud, mis on omamoodi tunnustus. See on natuke alandlik ja anonüümne toode, aga ma tunnen, et olen sellega head tööd teinud.”

Iittala juured ulatuvad 1881. aastasse, kui soomlane Petrus Magnus Abrahamsson rajas Iittala külla klaasitehase, millest kujunes soomlaste jaoks rahvusliku kultuuri kandja. Kuna Soomes polnud sel ajal piisavalt klaasipuhujaid, toodi esimesed Iittala klaasipuhujad Rootsist. Iittala, nagu me teda täna tunneme, sai alguse 1920–1930 ning läbimurre toimus vabrikus 1930–1940, kui tänaseks kultusliku mainega soome disainerid nagu Alvar Aalto, Aino Aalto ja Kaj Franck juhtisid Iittala brändi arengut. Nad uskusid, et klaastooteid tuleks disainida läbimõeldult ning disain peaks olema kättesaadav kõigile. Eesmärgiks võeti ilu ja funktsionaalsuse ühendamine. Osa toona disainitud toodetest on tootmises tänaseni.

Praegu on Iittala palju enamat kui lihtsalt klaasivabrik – ettevõte toodab klaasi, keraamikat, söögiriistu, aga ka kodutekstiile, soovides pakkuda ajatut disaini, mida kunagi minema ei visata. Iittala koos teiste tuntud Soome kaubamärkidega nagu Arabia, Fiskars ja Hackman kuulub Fiskars kontserni.

Mine üles